O ano do bosque en 6º de Primaria

  O alumnado de 6º de Primaria estivo a traballar, ao longo do curso, en varios aspectos relacionados co PDI de centro, o bosque.

Horta na Aula: Un Proxecto Educativo

 Este curso, os alumnos e alumnas de 6º de primaria crearon unha horta na aula, plantando especies comestibles como tomates, pementos, feixóns ou cabazas. Guiados polos mestres, prepararon os recipientes, plantaron as sementes e encargáronse do rego e coidado das plantas.

 Ao longo do proxecto, aprenderon sobre a reprodución das plantas, os ciclos de crecemento, a importancia da fotosíntese ou as técnicas de cultivo. Ademais, desenvolveron habilidades prácticas e valores como a responsabilidade e o traballo en equipo.

 Esta iniciativa non só enriqueceu os seus coñecementos científicos, senón que tamén promoveu unha maior conciencia  alimentaria e ambiental neste Ano do Bosque.






Visita dun guía de montaña

 No terceiro trimestre a clase de 6º de primaria tivo o privilexio de recibir a visita de Luis Varela, un experimentado guía de montaña con moitos anos de experiencia. A xornada comezou cunha presentación dinámica na que Luis compartiu a súa paixón pola montaña e a súa traxectoria vital e profesional. Os estudantes escoitaron atentos mentres lles contaba historias das súas expedicións, incluíndo ascensos a montañas emblemáticas como o Mont Blanc, nos Alpes ou a Pirámide de Garcilaso nos Andes.

 Ademais, Luis falou sobre a flora e fauna que se pode atopar a diferentes altitudes e a importancia de respectar e preservar o medio ambiente. Os alumnos mostraron especial interese nos relatos sobre os animais que atopou durante as súas camiñadas, como as cabras  montesas. Tamén houbo tempo para comentar os efectos do cambio climático na montaña.

 O encontro rematou cunha rolda de preguntas na que os alumnos puideron satisfacer a súa curiosidade sobre a vida dun guía de montaña, os desafíos que enfronta e as recompensas do seu traballo. Luis animou aos estudantes a explorar a natureza, a manterse activos e a seguir aprendendo sobre o mundo que os rodea.

 Esta visita non só enriqueceu os coñecementos dos estudantes sobre a xeografía e a bioloxía das montañas, senón que tamén lles inspirou a valorar máis o entorno natural e a considerar o sendeirismo e a escalada como actividades recreativas emocionantes e saudables.

 



Visita ao Complexo Dunar de Corrubedo e ás Lagoas de Carregal e Vixán

 No segundo trimestre, os alumnos e alumnas de 5º e 6º de primaria gozaron dunha emocionante visita guiada ao complexo dunar de Corrubedo e ás Lagoas de Carregal e Vixán, un espazo natural protexido de gran valor ecolóxico. Esta saída didáctica foi organizada co obxectivo de achegar aos estudantes á riqueza natural da súa contorna e fomentar o respecto e a conservación do medio ambiente.

 A xornada comezou coa chegada ao complexo dunar de Corrubedo, onde o alumnado foi recibido por unha guía especializada en educación ambiental. Tras unha breve introdución sobre a formación e a importancia das dunas, os rapaces e as rapazas iniciaron un percorrido polo complexo. Durante a camiñada, aprenderon sobre a flora e fauna características da zona, observando especies vexetais como o cardo mariño e animais como a píllara das dunas.

 A guía explicou como as dunas actúan como barreira natural contra a erosión costeira e a importancia de preservar este hábitat fronte ás ameazas humanas, como o turismo irresponsable e o cambio climático. Os estudantes puideron experimentar de primeira man a fraxilidade deste ecosistema ao camiñar sobre a area e observar como se movía co vento.

 A continuación, a visita trasladouse ás Lagoas de Carregal e Vixán, dous humidais de gran importancia ecolóxica. Alí, os alumnos e as alumnas descubriron a diversidade de aves acuáticas que utilizan estas lagoas como zona de descanso e alimentación durante as súas migracións. Algúns, qeuipados con prismáticos, puideron avistar diferentes especies de aves, como garzas ou parrulos.

 A guía tamén subliñou o papel fundamental que xogan estes ecosistemas na conservación da biodiversidade e na mitigación dos efectos do cambio climático.

 A xornada rematou cunha actividade interactiva no centro de interpretación. Nesta actividade a rapazada, dividida en pequenos grupos, tivo que identificar diferentes especies vexetais e animais presentes no complexo. Esta actividade permitiulles aplicar os coñecementos adquiridos durante a visita e fomentar o traballo en equipo e a observación científica.






Ningún comentario:

Publicar un comentario