O ano do bosque en Lingua Castelá e Literatura

 Ao longo deste curso, dende o departamento de Lingua Castelá e Literatura, estiveron a traballar o bosque a través de varias actividades.

 Selección de lecturas relacionadas coa temática, de maneira xeral ou en aspectos concretos. Entre elas:

Cuentos y leyendas de los árboles, (Ana Alonso).

Donde los árboles cantan, (Laura Gallego).

Anaconda y otros cuentos de la selva, (Horacio Quiroga).

Mowgli, (Rudyard Kipling).

Mi planta de naranja lima, (José Mauro de Vasconcelos)

O alumnado realizou traballos de investigación e posterior elaboración de presentacións, expostas en pequeno grupo, ao resto da clase.

 En 1º e 2º ESO, por orde alfabética e partindo de guión previo, escolléronse plantas e animais e creáronse exposicións sobre árbores e flora (1º trimestre) e sobre fauna (2º trimestre) autóctona ou propia doutros países.

 En ESO, no trimestre, rematouse o proxecto inicial de “ditados creativos”. Nunha sesión semanal, cada alumno e alumna foi ampliando a historia inicial ambientada nun bosque. Finalidade: practicar a ortografía, o texto narrativo e fomentar a creatividade.

 En 2º ESO, escolleron mitos ou personaxes literarios relacionados con bosques e amosáronllos ao resto da clase a través de exposicións centradas en diferentes aspectos: corrente e obra literaria á que pertencen, breve biografía do autor ou autora, descrición do personaxe e importancia no argumento da obra.

 En 3º ESO, o alumnado creou textos narrativos a partir das lecturas realizadas durante o curso. El conde Lucanor (1º trimestre) e El Lazarillo de Tormes (2º trimestre). As dúas tiveron continuacións diferentes e todas elas ambientadas en bosques. Un novo “exemplo”, no caso da primeira lectura, e un final diferente para a vida de Lázaro, na segunda obra.

 No 3º trimestre, este alumnado elaborou traballos de investigación e realizou presentacións sobre ríos de Galicia (dentro do Proxecta). Deste xeito, trataron aspectos relacionados coa paisaxe (bosques, fragas) e coa fauna e flora galegas.

 En 4º ESO, a lectura das Leyendas, de G. A. Bécquer, permitiu a elaboración de textos narrativos no 1º trimestre. Partindo das características propias do Romanticismo, crearon lendas ambientadas en bosques. Algunhas delas participaron no concurso proposto pola biblioteca do centro co gallo da celebración do Samaín.

 Nos trimestres restantes, o alumnado realizou traballos de investigación sobre a Materia de Bretaña (ciclo artúrico) e a lenda de Robin Hood, temáticas moi relacionadas con bosques e elementos da natureza. No caso da segunda, o bosque de Sherwood.

 Por último, en todos os cursos leváronse a cabo lecturas de fragmentos narrativos, descritivos e expositivos nos que se prestou especial atención aos bosques e a elementos da natureza asociados a eles; ademais, en 3º e 4º ESO, elaboráronse textos argumentativos que incidiron na importancia de preservar os bosques, a natureza e a biodiversidade.

Ningún comentario:

Publicar un comentario