O Ano da Historia en 5º de Primaria

 Traémosvos agora un proxecto que levaron a cabo os alumnos e alumnas de 5º de Primaria.

Neste curso 24/25  o alumando de 5º de Primaria levou a cabo un fermoso proxecto transversal e profundamente significativo para o propio alumnado! Este proxecto materializouse finalmente nunha obra de teatro que titularon “A revolta irmandiña” . Esta obra non só reviviu a memoria histórica das Revoltas Irmandiñas desde unha perspectiva crítica e participativa, senón que converteu a aprendizaxe nunha experiencia viva e transformadora. Aquí van algunhas reflexións para destacar o valor do traballo:

Logros destacables da obra:

1.               Aprendizaxe multidisciplinar:

         Historia: Comprender a loita social na Galicia medieval e as súas conexións co presente.

         Lingua e literatura: Exercitar a escrita creativa (guión), a expresión oral e a dramatización.

         Artes plásticas: Traballo colaborativo na escenografía (castelos, aldeas, vestiario...).

2.               Competencias socioemocionais:

         Superar o medo a falar en público mediante o teatro, unha ferramenta poderosa para a autoestima.

         Empatía histórica: Poñerse no lugar dos irmandiños e dos señores para debater sobre xustiza e poder.

3.               Valores transversais:

         Igualdade e loita contra a inxustiza: A obra serviu para reflexionar sobre como as desigualdades de clase aínda existen, e como a acción colectiva pode cambialas.

         Compañeirismo: Traballar en equipo (actores, escenógrafos, narradores...) reforzou a cohesión do grupo.

O que fixeron non foi só unha obra de teatro: foi un acto de xustiza educativa. Os irmandiños levantáronse contra os castelos, e eles, ao representalos, derrubaron muros do medo e a desmemoria. A historia non só se escribe... ¡tamén se actúa!

Aobra foi representada para todo o alumnado e o profesorado do centro, pero ademais foi unha das actividades que se levaron a cabo na celebración do 50 aniversario do noso colexio.



Ningún comentario:

Publicar un comentario